Polityka zwrotów
REKLAMACJA PRODUKTU
Reklamacje wynikające z niespełnienia warunków umowy dotyczące Produktu.
- Podstawy i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy w stosunku do Klienta będącego konsumentem z powodu niezgodności Produktu z umową są ustalone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- podstawy i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego przedsiębiorcą na mocy rękojmi są określone w Kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta, który jest konsumentem, za wszelkie niezgodności Produktu z umową, które występują w momencie dostarczenia Produktu i które zostaną zauważone w ciągu 2 lat od tego czasu, o ile okres przydatności Produktu ustalony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
- zgłoszenie braku zgodności Produktu z umową oraz przedstawienie odpowiedniego żądania możliwe jest przez e-mail na adres kontakt@exolinewear.pl lub listownie na adres: Sarnik 24/16, 73-260 Pełczyce,
- w treści zgłoszenia reklamacyjnego, zarówno pisemnego jak i elektronicznego, należy zawrzeć jak najwięcej szczegółów dotyczących problemu z reklamowanym przedmiotem, w tym typ i datę wystąpienia problemu oraz dane kontaktowe. Informacje te znacząco przyspieszą rozpatrywanie reklamacji przez Sprzedawcę,
- w celu oceny niezgodności i ustalenia wadliwości Produktu, Klient będący konsumentem ma obowiązek dostarczyć Produkt Sprzedawcy, przy czym koszty przesyłki pokrywa Sprzedawca,
- Sprzedawca odpowie na zgłoszenie reklamacyjne Klienta bezzwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji,
- w przypadku reklamacji złożonej przez Klienta będącego konsumentem, brak odpowiedzi w ciągu 14 dni od daty jej zgłoszenia oznacza, że reklamacja została uznana,
- w razie uzasadnionej reklamacji od Klienta będącego konsumentem, Sprzedawca odpowiedzialny jest za:
- pokrycie kosztów naprawy, wymiany i ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
- obniżenie ceny Produktu (przy czym obniżona cena powinna odpowiadać stosunkowi ceny produktu zgodnego z umową do niezgodnego) i zwrot Konsumentowi różnicy cen w terminie do 14 dni od otrzymania deklaracji o obniżeniu ceny,
- zwrot pełnej ceny Produktu w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu towaru lub dowodu jego wysyłki. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest do natychmiastowego zwrotu towaru na koszt Sprzedawcy,
- odpowiedź na reklamację jest przekazywana na nośniku papierowym lub innym trwałym nośniku, np. e-mail lub SMS.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem punktu 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, ma prawo wycofać się z niej bez podawania przyczyny, składając odpowiednie oświadczenie w ciągu 14 dni.
- W przypadku rezygnacji z umowy, Umowa Sprzedaży uważana jest za nieważną, a Konsument jest zobowiązany do zwrotu Produktu Sprzedawcy lub jego przedstawicielowi natychmiast, lecz nie później niż 14 dni od dnia rezygnacji z umowy, chyba że Sprzedawca zaoferował samodzielny odbiór Produktu. Wystarczające do zachowania terminu jest wysłanie Produktu przed jego upływem.
- W razie wycofania się z Umowy Sprzedaży, Produkt należy odesłać na adres:
- Zwrot do paczkomatu: EXOLINE WEAR, kontakt@exolinewear.pl, tel. 512 548 148. Numer paczkomatu: GWI31M , Lizbońska 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
W celu usprawnienia zwrotu prosimy o przesłanie numeru do śledzenia paczki na adres mailowy: kontakt@exolinewear.pl - Konsument odpowiada za ewentualne obniżenie wartości Produktu, które wynika z użytkowania go w sposób przekraczający to, co jest konieczne do stwierdzenia jego charakteru, właściwości i funkcjonowania, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o procedurze i terminie odstąpienia od umowy oraz nie dostarczył wzoru formularza odstąpienia. W celu określenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów, Konsument powinien obchodzić się z nimi tak, jak miałby to robić w sklepie stacjonarnym.
- Z zastrzeżeniem punktów 6 i 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca zwróci wartość Produktu wraz z kosztami dostawy, używając tej samej metody płatności, jakiej użył Konsument, chyba że Konsument wyraził zgodę na inny sposób zwrotu bez dodatkowych kosztów. Z zastrzeżeniem punktu 7, zwrot nastąpi niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Jeśli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy standardowy sposób oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaoferował, że sam odbierze Produkt, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia dowodu jego wysyłki, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy ponosi Konsument, który wycofuje się z Umowy Sprzedaży zgodnie z punktem 1.
- Czternastodniowy termin na odstąpienie od umowy liczy się od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego inna osoba niż przewoźnik) wziął Produkt w posiadanie, w przypadku umowy, gdzie Sprzedawca jest zobowiązany do przeniesienia własności Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach, takich jak Umowa Sprzedaży dotycząca towaru niestandardowego, wykonanego na specjalne zamówienie Konsumenta lub dostosowanego do jego indywidualnych potrzeb.
- Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w sytuacji, gdy druga strona nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań umownych