REKLAMACJA PRODUKTU

Reklamacje wynikające z niespełnienia warunków umowy dotyczące Produktu.

  1. Podstawy i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy w stosunku do Klienta będącego konsumentem z powodu niezgodności Produktu z umową są ustalone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
  2. podstawy i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego przedsiębiorcą na mocy rękojmi są określone w Kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta, który jest konsumentem, za wszelkie niezgodności Produktu z umową, które występują w momencie dostarczenia Produktu i które zostaną zauważone w ciągu 2 lat od tego czasu, o ile okres przydatności Produktu ustalony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy,
  4. zgłoszenie braku zgodności Produktu z umową oraz przedstawienie odpowiedniego żądania możliwe jest przez e-mail na adres kontakt@exolinewear.pl lub listownie na adres: Sarnik 24/16, 73-260 Pełczyce,
  5. w treści zgłoszenia reklamacyjnego, zarówno pisemnego jak i elektronicznego, należy zawrzeć jak najwięcej szczegółów dotyczących problemu z reklamowanym przedmiotem, w tym typ i datę wystąpienia problemu oraz dane kontaktowe. Informacje te znacząco przyspieszą rozpatrywanie reklamacji przez Sprzedawcę,
  6. w celu oceny niezgodności i ustalenia wadliwości Produktu, Klient będący konsumentem ma obowiązek dostarczyć Produkt Sprzedawcy, przy czym koszty przesyłki pokrywa Sprzedawca,
  7. Sprzedawca odpowie na zgłoszenie reklamacyjne Klienta bezzwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji,
  8. w przypadku reklamacji złożonej przez Klienta będącego konsumentem, brak odpowiedzi w ciągu 14 dni od daty jej zgłoszenia oznacza, że reklamacja została uznana,
  9. w razie uzasadnionej reklamacji od Klienta będącego konsumentem, Sprzedawca odpowiedzialny jest za:
  10. pokrycie kosztów naprawy, wymiany i ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
  11. obniżenie ceny Produktu (przy czym obniżona cena powinna odpowiadać stosunkowi ceny produktu zgodnego z umową do niezgodnego) i zwrot Konsumentowi różnicy cen w terminie do 14 dni od otrzymania deklaracji o obniżeniu ceny,
  12. zwrot pełnej ceny Produktu w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta, najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu towaru lub dowodu jego wysyłki. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest do natychmiastowego zwrotu towaru na koszt Sprzedawcy,
  • odpowiedź na reklamację jest przekazywana na nośniku papierowym lub innym trwałym nośniku, np. e-mail lub SMS.

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Z zastrzeżeniem punktu 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na odległość, ma prawo wycofać się z niej bez podawania przyczyny, składając odpowiednie oświadczenie w ciągu 14 dni.
  2. W przypadku rezygnacji z umowy, Umowa Sprzedaży uważana jest za nieważną, a Konsument jest zobowiązany do zwrotu Produktu Sprzedawcy lub jego przedstawicielowi natychmiast, lecz nie później niż 14 dni od dnia rezygnacji z umowy, chyba że Sprzedawca zaoferował samodzielny odbiór Produktu. Wystarczające do zachowania terminu jest wysłanie Produktu przed jego upływem.
  3. W razie wycofania się z Umowy Sprzedaży, Produkt należy odesłać na adres: 
  4. Zwrot do paczkomatu: EXOLINE WEAR, kontakt@exolinewear.pl, tel. 512 548 148. Numer paczkomatu: GWI31M , Lizbońska 8, 66-400 Gorzów Wielkopolski.
    W celu usprawnienia zwrotu prosimy o przesłanie numeru do śledzenia paczki na adres mailowy: kontakt@exolinewear.pl
  5. Konsument odpowiada za ewentualne obniżenie wartości Produktu, które wynika z użytkowania go w sposób przekraczający to, co jest konieczne do stwierdzenia jego charakteru, właściwości i funkcjonowania, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta o procedurze i terminie odstąpienia od umowy oraz nie dostarczył wzoru formularza odstąpienia. W celu określenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów, Konsument powinien obchodzić się z nimi tak, jak miałby to robić w sklepie stacjonarnym.
  6. Z zastrzeżeniem punktów 6 i 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca zwróci wartość Produktu wraz z kosztami dostawy, używając tej samej metody płatności, jakiej użył Konsument, chyba że Konsument wyraził zgodę na inny sposób zwrotu bez dodatkowych kosztów. Z zastrzeżeniem punktu 7, zwrot nastąpi niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  7. Jeśli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy standardowy sposób oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaoferował, że sam odbierze Produkt, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia dowodu jego wysyłki, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy ponosi Konsument, który wycofuje się z Umowy Sprzedaży zgodnie z punktem 1.
  10. Czternastodniowy termin na odstąpienie od umowy liczy się od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego inna osoba niż przewoźnik) wziął Produkt w posiadanie, w przypadku umowy, gdzie Sprzedawca jest zobowiązany do przeniesienia własności Produktu.
  11. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadkach, takich jak Umowa Sprzedaży dotycząca towaru niestandardowego, wykonanego na specjalne zamówienie Konsumenta lub dostosowanego do jego indywidualnych potrzeb.
  12. Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w sytuacji, gdy druga strona nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań umownych

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.